Od roku 1919 pečujeme o dekolty českých žen

Triola napříč stoletím

Společnost Triola je renomovaný český výrobce dámského spodního prádla značky TRIOLA. Vyrábí také dámské a pánské plavky TRIOLA a GUARD by Triola. Patří k lídrům ve svém oboru, a to ve vývoji, v kvalitě materiálů a zpracování i v následném klientském servisu. Své výrobky exportuje na Slovensko. Od svého založení v roce 1919 zůstává TRIOLA ryze českou značkou i firmou. Má sídlo v Praze, vlastní výrobní závod v Horním Jiřetíně, obrovskou důvěru svých zákaznic i profesionální know-how. Představuje moderní trendy i stoletou tradici. S ohledem na kypré slovanské tvary jako jedna z mála na českém trhu nabízí podprsenky až do velikosti J a K. Výrobu prádla za celá dlouhá desetiletí nepřerušila.

Historie značky

Noblesní prvorepubliková firma (1919 - 48)

U Zemského soudu v Praze byla Triola registrována dne 23. prosince 1919 jako společnost s ručením omezeným. Její historie začala „výrobou košil, ale také korzetů pro dámy a veškerého prádla pro pány“. Triolu založili tři společníci Antonín Pařík, Josef Džbánek a Jaroslav Sobol. Název firmy Triola vymyslela manželka Antonína Paříka, když svému manželovi vnukla nápad, že tři společníci tvoří triolu. Již v roce 1922 se Triola přeměnila na akciovou společnost a o osm let později se hlavním akcionářem stal Antonín Pařík. Během následujících deseti let vyrostla v úspěšnou českou firmu, která sídlila v moderní funkcionalistické budově na Drahobejlově ulici v Praze a exportovala svoje zboží do několika zemí. Triola si pořídila vlastní učiliště pro švadleny, firemní chatu pro zaměstnance na Jarově, měla i svého firemního lékaře. V roce 1938 to byla opravdu moderní firma s asi 300 zaměstnanci, řízena v „baťovském duchu“. Dne 28.10. 1947 prezident E. Beneš udělil akciové společnosti „Veřejné uznání“. Necelý rok poté přišel únor 1948 a s ním i znárodnění.

 

Triola - 30. léta minulého století

Vítězství kvantity nad kvalitou (1948 - 89)

Po znárodnění byl z českých textilních továren vytvořen jeden velký národní podnik Panar. Sortiment značky TRIOLA se v průběhu socialistického hospodářství měnil, rozšiřoval i zužoval. TRIOLA prošla dynamickým vývojem, srovnatelným s lidským osudem - od malé k moderní prvorepublikové firmě, od zmatků po znárodnění až po gigantický národní a státní podnik, do kterého byla v době socialismu soustředěna veškerá výroba v oboru. Pod touto značkou se vyrábělo prádlo, konfekce i ložní prádlo. Ještě v 80. letech minulého století měl tehdejší už státní podnik Triola dvacet výrobních závodů, dvě střední učiliště a asi 7500 zaměstnanců.

Privatizace: úpadek a znovu start (od 1989 do současnosti)

Privatizace a štěpení socialistického monopolu na původní i nové podniky „navrátily“ značce TRIOLA její sortiment - šití dámského prádla. Avšak časté změny vlastníků po hektické privatizaci, nevyhovující nabídka a nezkušenost v silném konkurenčním prostředí způsobily, že v polovině 90. let tržby klesaly a prodej prádla TRIOLA se hluboce propadal. Na přelomu tisíciletí to dokonce vypadalo, že firma skončí v konkurzu, stejně jako desítky dalších českých textilek v té době. V roce 2003 se však podařilo téměř nemožné. Nové vedení vytyčilo strategii, která udržela společnost v chodu a rekonstruovala firmu i značku. Triola a.s. se nekompromisně restrukturalizovala na zákaznicky orientovanou, flexibilní společnost. Zbavila se neefektivních činností a soustředila se pouze na ziskové, tj. na výrobu a prodej dámského spodního prádla. A v neposlední řadě začala nově poziciovat značku TRIOLA a orientovat ji pro vyšší střední příjmové skupiny zákaznic. V současné době Triola a.s. šije prádlo ve dvou vlastních značkách – TRIOLA a GUARD by Triola.

TRIOLA je český originál

Triola se může pyšnit dlouholetou a nikdy nepřerušenou tradicí s výrobou prádla. Od roku 2005 jsou originální fazóna č. 22000 a pět jejich modifikací chráněny zápisem u Úřadu průmyslového vlastnictví České republiky. Od roku 2006 se firma, jako jediná v oboru, honosí značkou kvality Czech MADE. V letech 2008 a 2010 TRIOLA oprávněnost tohoto ocenění kvality opětovně obhájila.

V mezinárodním projektu 16ti evropských států, Dobrá značka, získala dvakrát za sebou křišťálovou plaketu a titul Důvěryhodná značka (2006 a 2007). Svou výrobu a prodej soustřeďuje Triola v České republice. Ve své produkci zohledňuje přání, představy a specifika českých zákaznic a pro jejich lepší orientaci na trhu iniciovala vznik dvou nových značek ČESKÉ PRÁDLO a ČESKÉ PLAVKY, které garantují prokazatelný původ, výrobu v České republice, kvalitu, preciznost a originalitu.

Firma vybudovala síť vlastních firemních prodejen a dalších více jak 500 prodejních míst po celé České republice a na Slovensku. V roce 2014 se v rámci projektu Triola Styling Tour rozjela s profesionálními stylistkami do všech regionů České republiky, aby české ženy naučila vybírat správné velikosti a vhodné střihy spodního prádla. V tomto, mezi českými výrobci, unikátním projektu, pokračuje do dnešních dnů.

 

TRIOLA pro ženy, jaké opravdu jsou

Společnost uvádí každoročně na trh desítky novinek – podprsenky z luxusních krajek, vyšívaných tylů i hladkých potištěných úpletů a žakárů, modely s koši vyztuženými, nevyztuženými, s kosticemi i bez. A k nim do setu kalhotky různých střihů, např. klasické, vyšší pasové, bokové, brazilky i panty. Každoročně bývají velmi očekávané kolekce dámských a pánských plavek. Oddělení vývoje se při tvorbě inspiruje na módních zahraničních veletrzích, finální modely přizpůsobuje požadavkům a velikostem tuzemských zákaznic. Jim nabízí prádlo designově i velikostně přímo na „míru“, např. od malých obvodů pod prsy (od velikosti 65) až po kypré slovanské tvary s horním obvodem pod prsy přes 100. Velikostní tabulku uzavírají fazóny s koši J a K. Krásné i chytré modely prádla nabízejí spotřebitelkám pocit sebevědomí, pohodlí i vitality a dotvářejí jejich souměrnou krásu a eleganci.

 

Bronzový Louskáček 2013 pro reklamu TRIOLA


Nenechte si ujít novinky ze světa módy a slevové akce na kvalitní prádlo, které vám vždy sedí.